poniedziałek, 20 maja 2013

# 13. Szparagi z sosem serowym i jajkiem

Szparagi, rabarbar i kapary zaliczam do największych kulinarnych odkryć maja. Zdecydowanie
I wszystkie mają fajne nazwy. 

Sos serowy rzeczywiście przeciętnie dietetyczny, ale kurcze- smak żółtego sera po pół roku serowej abstynencji to coś nie do opisania! (a warto nadmienić, że ja zawsze byłam serowym potworem i potrafiłam przyswajać go w ogromnych ilościach)

  • 120g szparagów zielonych
  • 1 jajko
  • 25g sera (polecam cheddar, bo ma wyrazisty smak. może być też pleśniowy)
  • 10g kremowego twarogu (lub zwykłego utartego z mlekiem)
  • sól, pieprz, czosnek granulowany, zioła prowansalskie
Szparagom odłamujemy zdrewniałe końcówki (ok 4cm) i obieramy 3 ostatnie cm ze skórki. Wrzucamy do wrzątku i gotujemy do miękkości (ok. 10min). Solimy na końcu gotowania- dzięki temu zachowają ładny zielony kolor. Wykładamy na talerz, przyprawiamy czosnkiem
Do garnuszka wkładamy twaróg, porwany na kawałeczki ser i roztapiamy (uwaga żeby nie przypalić!). Wylewamy na szparagi.
Na rozgrzaną patelnie wybijamy jajko (moje miało być sadzone i ŁADNE, ale ofiara ze mnie i nie wyszło). Wyrzucamy na szparagi.
Całość doprawiamy solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Jemy zanim jajko ostygnie :)

. 205kcal (z sosem!)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...