niedziela, 19 maja 2013

# 12. Czekoladowe muffiny dietetyczne

A wiecie, że dzisiaj międzynarodowy dzień pieczenia?
Coby tradycji stało się zadość- upiekłam muffiny. Pierwsze w życiu, oczywiście jest to zlepek kilku przepisów.

Jeśli przerazi was skład to.. nie martwcie się! Też bałam się ,,jak takie coś może smakować". No i smakowało. I to jak!
Na wierzchu chrupiące, w środku mięciutkie, zwarte i nieco wilgotne. Coś pomiędzy piernikiem a brownie. A chyba każdy lubi piernik i brownie?
  • 100g fasoli (może być z puszki, ja ugotowałam)
  • jajko
  • 10g otrębów owsianych (opcjonalnie)
  • 10g kakao odtłuszczonego
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • cynamon, słodzik
Ugotowaną fasolę wystudzić. Jeśli wybieramy tę z puszki- dokładnie odsączyć z zalewy i przepłukać, bo jest słona.
Fasolę wrzucić do blendera i zmiksować na puree. Dodać wszystkie składniki i dokładnie wymieszać.
Do nagrzanego do 190 stopni piekarnika wkładamy i pieczemy 25minut. 

1 babeczka (są ogromne i meeega sycące!)= 73kcal




1 komentarz:

  1. Pysznie! Jeszcze nigdy nie piekłam nic z fasolą, muszę wypróbować. A ja zapraszam do mnie tym razem na gofry nowojorskie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...